
Algemene betalingsvoorwaarden
1. Annulering van afspraken voortvloeiend uit een overeenkomst dient uiterlijk 48 uur vóór het afgesproken tijdstip te geschieden.
2. Voor annulering van afspraken gelden de volgende annuleringsvoorwaarden.
- Bij annulering tot 48 uur voor aanvang is de patiënt/cliënt geen kosten verschuldigd.
- Bij annulering 24 uur voor aanvang van een consult is de patiënt/cliënt 50% van het bedrag de afspraak verschuldigd.
- Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van een consult is de patiënt/cliënt 100% van het bedrag voor de afspraak verschuldigd.
- Indien een consult op verzoek van een patiënt/cliënt wordt verschoven naar een latere datum is de patiënt/cliënt bij verschuiving tot 48 uur voor aanvang van de afspraak geen kosten verschuldigd, binnen 48 uur voor aanvang 50% van het bedrag voor de afspraak en binnen 24 uur voor aanvang van de afspraak het volledige bedrag.
- Indien annulering niet of te laat geschiedt, is de zorgaanbieder gerechtigd de betreffende dienst(en) in rekening te brengen onverkort het recht op betaling van alle in deze door hem/haar gemaakte kosten.
- De zorgaanbieder is in redelijkheid gerechtigd een reeds geplande afspraak te wijzigen.
2. De rekening die ik aan jou stuur voor de behandeling dient binnen 30 dagen na datum van de factuur te zijn betaald.
3. Indien de rekening niet binnen 30 dagen na de factuurdatum is betaald, wordt er 1% rente per maand extra gerekend.
4. Indien de rekening niet binnen 30 dagen is betaald krijg je een herinnering toegestuurd. Je hebt dan nog 14 dagen om de rekening te voldoen. Indien de rekening daarna nog niet is betaald, zullen er incassomaatregelen worden genomen. Alle extra incassokosten komen dan voor jouw rekening.
5. Indien er een betalingsachterstand is, mag de behandeling worden uitgesteld totdat de rekening is betaald.